Pomůcky

A návrh a B návrh

Čas

přibližně 24 hodin

Lidé

min. 50 uživatelů

Náročnost

2 − podle nástroje, který využijete

Použijte, když...

  • vybíráte mezi dvěma návrhy
  • chcete zjistit, zda nová verze je lepší než původní
  • znáte cíle, které mají návrhy plnit

Nehodí se, když…

  • máte jen jednu variantu (zvolte raději uživatelské testování)
  • máte mnoho možných variant
  • nedokážete říci, kdo bude budoucí uživatel

Postup

  1. Navrhněte dvě nové podoby služby, nebo testujte stávající a novou. Zkoumání můžete podrobit například také webové stránky instituce nebo informační leták.
  2. Testování by mělo probíhat s uživateli, kteří budou produkt či službu reálně využívat. Jejich výběr a oslovení nenechávejte na poslední chvíli.
  3. Rozdělte uživatele na poloviny. Jedna skupina dostává návrh A, druhá návrh B.
  4. Síla A/B testování je v kvantitě. Pro testování webových stránek nebo aplikací určitě využijte nástroje, které vám usnadní následnou analýzu.
  5. Zadejte oběma skupinám stejný úkol nebo si vytyčte otázky a hypotézy pro testování − například kolik testovaných dokončí objednávku vaší služby nebo produktu.
  6. V případě zadaného úkolu sledujte, jak při plnění úkolu postupují, a následně vyberte variantu, která byla pro uživatele jednodušší.
  7. Vyhodnoťte své otázky a hypotézy.
  8. Úspěšnější variantu nasaďte do ostrého provozu.

Nezapomeňte, že…

  • testovat můžete i více variant než dvě
  • pro komplikovanější testování několika variant se hodí také conjoint analýza
  • se vyplatí sledovat nejen výsledky, ale také jejich statistickou průkaznost

Zjistěte více

Nástroje

Ve fázi testování můžete použít i tyto metody...

Stáhněte si knihu Design služeb v knihovnách

Najdete v ní dopodrobna popsané všechny případové studie a nejen to.

Stáhněte si knihu  

Pořiďte si sadu karet s designovými metodami

Budete mít vždy po ruce nápovědu, jak postupovat
a jaké pomůcky přichystat.

Pořiďte si sadu karet