Pomůcky

flipchart, fixy

Čas

20−25 minut

Lidé

3−10 kolegů

Náročnost

1 – stačí jen neklást bariéry do proudu myšlenek

Použijte, když...

  • potřebujete inovovat nějakou službu, ale nevíte, jak přesně
  • potřebujete naplánovat podobu služby nové

Nehodí se, když…

  • potřebujete naplánovat naprosto novou službu nebo zlomovou inovaci
  • chcete nad nápady vést hlubší diskuzi (k tomu jsou lepší například myšlenkové klobouky)

Postup

  1. Před začátkem zopakujte problém, který chcete řešit a vytvořte skupinku.
  2. Vyberte koordinátora, který zahájí brainstorming a bude hlídat čas.
  3. Všechny nápady zapisujte na papír nebo flipchart, ať se na žádný nezapomene. Nápady by měly být pro všechny viditelné.
  4. V této fázi o nápadech nediskutujte a nehodnoťte je, cílem je vygenerovat co nejvíce nápadů. Inspirujte se navzájem, podporujte se ve vymýšlení, navazujte na nápady druhých.
  5. Ukončete brainstorming, setřiďte nápady a diskutujte nad nimi. Postupně vyřazujte, dokud nezůstanou 2−3 nejlepší. Ty analyzujte hlouběji.

Nezapomeňte, že…

  • brainstorming může být jak individuální, tak skupinový, který navíc využívá z něj plynoucí sociální dynamiky
  • je nutné, aby koordinátor brainstormingu pohlídal, aby se při vyslovování myšlenek dostalo i na méně průbojné účastníky
  • brainstorming může probíhat i jako tzv. brainwriting, kdy si účastníci nejdříve napíšou nápady na papírky a až pak je společně představují a kategorizují

Zjistěte více

Ve fázi poznávání můžete použít i tyto metody...

Když potřebujete mnoho názorů v krátkém čase

Když potřebujete rychlou zpětnou vazbu

Stáhněte si knihu Design služeb v knihovnách

Najdete v ní dopodrobna popsané všechny případové studie a nejen to.

Stáhněte si knihu  

Pořiďte si sadu karet s designovými metodami

Budete mít vždy po ruce nápovědu, jak postupovat
a jaké pomůcky přichystat.

Pořiďte si sadu karet