Pomůcky

lístečky, krabice nebo nástěnka na sběr

Čas

nepřetržitě

Lidé

1−2 kolegové

Náročnost

2 – je však potřeba kreativita a průběžná práce se získanými podněty

Použijte, když...

  • hledáte zajímavý způsob průběžného sběru zpětné vazby a podnětů uživatelů
  • nemáte konkrétní otázky a chcete dát uživatelům prostor vyjádřit se i k věcem, které by vás vůbec nemusely napadnout

Nehodí se, když…

  • hledáte odpovědi na konkrétní otázku nebo více otázek

Postup

  1. Vytiskněte lístečky s nápisem „Chci, aby tady…“ a nechte na nich dostatek místa pro uživatele. Rozmístěte je po budově.
  2. Připravte krabici nebo nástěnku, kam budou uživatelé své názory a nápady umisťovat.
  3. Požádejte uživatele o návrhy a připomínky. Můžete jim ukázat vyplněné kartičky jako inspiraci.
  4. Získané podněty ihned předávejte dál. V týmu se zamyslete nad jejich realizovatelností. Kde to jde, zaveďte změny a zdokumentujte je.
  5. Splněná přání prezentujte na webových stránkách a sociálních sítích. 

Nezapomeňte, že…

  • se zpětnou vazbou je potřeba pracovat – uživatelé budou rádi, pokud uvidí, že na jejich podněty reagujete, nezapomeňte jim o tom dát vědět
  • získané podněty by měli znát i další zaměstnanci knihovny, pravidelně s nimi komunikujte

Zjistěte více

Nástroje

Ve fázi poznávání můžete použít i tyto metody...

Když potřebujete mnoho názorů v krátkém čase

Když potřebujete rychlou zpětnou vazbu

Případová studie

Od dotazníku k novému prostoru ke studiu

Ústřední knihovna Filozofické fakulty Masarykovy univerzity

Stáhněte si knihu Design služeb v knihovnách

Najdete v ní dopodrobna popsané všechny případové studie a nejen to.

Stáhněte si knihu  

Pořiďte si sadu karet s designovými metodami

Budete mít vždy po ruce nápovědu, jak postupovat
a jaké pomůcky přichystat.

Pořiďte si sadu karet