Pomůcky

formuláře rozhovorů, tužka a papír

Čas

5−15 minut na 1 uživatele

Lidé

3 a více uživatelů

Náročnost

1 – příprava pár otázek a vyhodnocení

Použijte, když...

  • chcete získat rychle zpětnou vazbu na službu či produkt
  • potřebujete zjistit, zda plánovaná inovace nebo nová služba bude uživatelům vyhovovat

Nehodí se, když…

  • chcete znát uživatelův názor více do hloubky (vyzkoušejte spíše hloubkový rozhovor)
  • potřebujete udělat průzkum na konkrétním vzorku uživatelů (u kontextového rozhovoru vzorek neovlivníte)

Postup

  1. Připravte si krátký papírový formulář se dvěma až čtyřmi jednoduchými otázkami.
  2. Požádejte uživatele o krátký rozhovor přímo na místě při využívání služby nebo v prostoru, na jehož vlastnosti se ptáte. Doptávejte se na jeho jednání a názor.
  3. Zeptat se můžete i na pozitivní zkušenosti, bariéry týkající se konkrétní služby i na návrhy na zlepšení.
  4. Zaznamenávejte si odpovědi a nezapomeňte přidat i poznámky týkající se kontextu.
  5. Zapište si základní zjištění z kontextových rozhovorů a předejte podněty kolegům.

Nezapomeňte, že…

  • kontextový rozhovor může a nemusí být součástí dalších výzkumných metod, jako je pozorování nebo stínování
  • využijte prostor a kontext, nechte si situaci ukázat, projděte společně s uživatelem problémové body, zkombinujte rozhovory s minimalistickou variantou uživatelského testování

Zjistěte více

Ve fázi poznávání můžete použít i tyto metody...

Když potřebujete mnoho názorů v krátkém čase

Když potřebujete rychlou zpětnou vazbu

Stáhněte si knihu Design služeb v knihovnách

Najdete v ní dopodrobna popsané všechny případové studie a nejen to.

Stáhněte si knihu  

Pořiďte si sadu karet s designovými metodami

Budete mít vždy po ruce nápovědu, jak postupovat
a jaké pomůcky přichystat.

Pořiďte si sadu karet