Landing page
Landing Page
Landing page je jednoduchá forma webové prezentace, kterou můžete využít pro interakci s uživatelem, a především k otestování jeho zájmu o službu.
Pomůcky
online platformaČas
60 minut a víceLidé
1 kolegaNáročnost
2 – záleží na technickém provedeníPoužijte, když...
- potřebujete otestovat zájem o službu ještě před jejím spuštěním
- máte definovanou akci, kterou má uživatel provést (například rezervovat si knihu)
- máte databázi kontaktů, které budete informovat o stránce nebo můžete investovat malý obnos do propagace
Nehodí se, když…
- nemáte ještě prozkoumané potřeby uživatelů
- nevíte, jak uživatele s nabídkou oslovit
Postup
- Zvolte platformu, na které chcete vaši landing page vytvořit. Může jít například o obyčejný blog.
- Při tvorbě mějte na paměti účel, pro který landing page vytváříte. Ten by měl být jasně definovaný (otestování zájmu o nový typ akce, registrace k odběru newsletteru).
- Při tvorbě dbejte na jednoduchost a srozumitelnost. Stránka by neměla zahltit uživatele informacemi, ale naopak by měla působit svěže a vzdušně.
- Připojte výzvu k akci, která uživateli umožní realizovat váš záměr, například tlačítko „Registrovat se“.
- Vyhodnoťte, jaký dopad landing page měla.
Nezapomeňte, že…
- je možné metodu zkombinovat s A/B testováním, můžete tak rovnou testovat dvě varianty
- je důležité pečlivě měřit konverze a hlídat kritická místa
- existují online nástroje pro tvorbu, které obsahují i analytické funkce