Pomůcky

papír a tužku, software pro tvorbu anket

Čas

půl hodiny až hodinu

Lidé

1 uživatel

Náročnost

1 − face-to-face anketa by byla ale samozřejmě náročnější

Použijte, když...

  • potřebujete zjistit, jaké jsou důvody odchodu vašich zaměstnanců z práce
  • potřebujete zjistit, proč si uživatelé už neprodloužili průkaz či nezaplatili vaši službu

Nehodí se, když…

  • vám jde o rozsáhlejší sběr zpětné vazby

Postup

  1. Vytvořte formulář s otázkami, který dáte vybranému člověku vyplnit. Případně se setkejte osobně.
  2. Otázky by měly jít k jádru věci. Hodí se například dotazy typu: „Jaký důvod vás přiměl neprodloužit registraci do knihovny?“
  3. Pokud máte hypotézy o nejčastějších důvodech, můžete je nabídnout jako možnosti v dotazníku. Ponechte ale vždy prostor i pro vlastní důvody.
  4. Pokud se jedná o osobní pohovor, vyhýbejte se emocím spojeným s kritikou vaší služby.
  5. Odpovědi pečlivě vyhodnoťte a konzultujte s kolegy.
  6. Formulujte problémy do podoby designové výzvy a začněte s jejich řešením pomocí dalších metod.

Nezapomeňte, že…

  • negativní zpětná vazba pro vás může být dobrým stimulem k zlepšení vašich služeb
  • poslední otázkou celý proces teprve začíná
  • je dobré zůstat s respondenty v kontaktu, protože se mohou hodit při vytváření prototypů nové služby nebo zlepšení té stávající

Zjistěte více

Nástroje

Ve fázi testování můžete použít i tyto metody...

Stáhněte si knihu Design služeb v knihovnách

Najdete v ní dopodrobna popsané všechny případové studie a nejen to.

Stáhněte si knihu  

Pořiďte si sadu karet s designovými metodami

Budete mít vždy po ruce nápovědu, jak postupovat
a jaké pomůcky přichystat.

Pořiďte si sadu karet