Pomůcky

šablona VPC, post-ity

Čas

60 minut

Lidé

2–10 kolegů

Náročnost

2 – pokud máte dobré podklady z výzkumu, půjde to lépe

Použijte, když...

  • máte za sebou rozhovory s uživateli
  • předáváte výsledky z výzkumu designérovi

Nehodí se, když…

  • nemáte ještě zpracované persony, value proposition canvas se vám bude lépe vytvářet pro každou personu zvlášť

Postup

  1. Shrňte si všechny závěry z empatické fáze a napište si je na post-ity.
  2. Připravte si šablonu pro value proposition canvas.
  3. V první části se soustřeďte na uživatele a jeho prožitek – jaké výhody mu služba přináší, jaké překážky musí překonávat?
  4. V druhé části canvasu jsou vlastnosti služby. Co uživatelům pomáhá s vyřešením jejich činnosti/úkolu? Co může tišit jeho obavy? Co uživatel získá tím, že váš produkt nebo službu používá?
  5. V druhé části se soustřeďte na charakteristiky produktu. Jaké vlastnosti produktu stojí za pozitivními i negativními zážitky uživatelů?
  6. Použijte value proposition canvas jako podklad pro zlepšení produktu služby. 

Nezapomeňte, že…

  • pro pochopení canvasu se vám bude hodit znalost dvou jiných metod: business model canvasu a empatické mapy
  • na internetu je možné najít řadu kurzů, které vám metodu podrobně vysvětlí

Zjistěte více

Nástroje

Ve fázi analýzy můžete použít i tyto metody...

Když chcete zpracovat data o uživatelích

Stáhněte si knihu Design služeb v knihovnách

Najdete v ní dopodrobna popsané všechny případové studie a nejen to.

Stáhněte si knihu  

Pořiďte si sadu karet s designovými metodami

Budete mít vždy po ruce nápovědu, jak postupovat
a jaké pomůcky přichystat.

Pořiďte si sadu karet