Value proposition canvas
Value proposition canvas
Value proposition canvas vám umožní převést postřehy z výzkumu do kategorií, které jsou rozhodující pro návrh budoucí služby.
Pomůcky
šablona VPC, post-ityČas
60 minutLidé
2–10 kolegůNáročnost
2 – pokud máte dobré podklady z výzkumu, půjde to lépePoužijte, když...
- máte za sebou rozhovory s uživateli
- předáváte výsledky z výzkumu designérovi
Nehodí se, když…
- nemáte ještě zpracované persony, value proposition canvas se vám bude lépe vytvářet pro každou personu zvlášť
Postup
- Shrňte si všechny závěry z empatické fáze a napište si je na post-ity.
- Připravte si šablonu pro value proposition canvas.
- V první části se soustřeďte na uživatele a jeho prožitek – jaké výhody mu služba přináší, jaké překážky musí překonávat?
- V druhé části canvasu jsou vlastnosti služby. Co uživatelům pomáhá s vyřešením jejich činnosti/úkolu? Co může tišit jeho obavy? Co uživatel získá tím, že váš produkt nebo službu používá?
- V druhé části se soustřeďte na charakteristiky produktu. Jaké vlastnosti produktu stojí za pozitivními i negativními zážitky uživatelů?
- Použijte value proposition canvas jako podklad pro zlepšení produktu služby.
Nezapomeňte, že…
- pro pochopení canvasu se vám bude hodit znalost dvou jiných metod: business model canvasu a empatické mapy
- na internetu je možné najít řadu kurzů, které vám metodu podrobně vysvětlí
Zjistěte více
- Business Model Generation je praktická kniha, která vám pomůže proměnit poznatky z canvasu do návrhu konkrétního obchodního modelu
- Value Proposition Design – 100 stránek z této knihy si můžete stáhnout i zdarma
Nástroje
- Realtimeboard.com
- šablona v češtině ke stažení