
Graffiti walls
Graffiti Walls
Při sběru zpětné vazby využijte hravosti uživatelů a dejte jim možnost vyjádřit se vizuálně. Připravte plátno, barvy, fixy, post-ity, lepící smajlíky a nechte je tvořit a vzájemně se inspirovat.
Pomůcky
plátno, barvy, fixy, post-ityČas
1−2 týdnyLidé
1−2 kolegovéNáročnost
1 – stačí psací plocha a fix, ale je potřeba průběžně pracovat se získanými podnětyPoužijte, když...
- vás zajímá názor širokého spektra uživatelů
- chcete hravou formou sbírat průběžnou zpětnou vazbu na konkrétní službu, prostředí nebo celou knihovnu – můžete se ptát přímo na místě
- máte konkrétní otázku – Graffiti walls může být také kreativní formou ankety
Nehodí se, když…
- máte více otázek, kterými si potřebujete ověřit nebo vyvrátit hypotézy
- je váš problém nebo položená otázka hodně komplexní a potřebovali byste klást doplňující otázky
- nechcete, aby uživatelé znali odpovědi ostatních – u Graffiti na sebe velmi pravděpodobně budou reagovat a nápady rozvíjet
Postup
- Využijte tabule, velké papírové ubrusy, nebo jen chodník a křídy. Začněte sami a vyzvěte uživatele, ať se přidají.
- Klíčové je překonat bariéru studu. Hodně lidí se stydí kreslit. Pomůže načít fixy, upatlat palety na barvy, ze sady nálepek několik odlepit – aby bylo vidět, že se smí používat.
- Barevné post-ity a smajlíky mohou uživatelé lepit také přímo na nábytek, dveře, knihy nebo cedule a vyjádřit, co se jim líbí a co ne.
- Pravidelně si foťte, jak se prostor mění.
- Zamyslete se, které změny lze realizovat.
Nezapomeňte, že…
- samotné přispění nápadem může být pro uživatele motivací, pokud bude forma Graffiti dostatečně zajímavá
- je důležité promyslet vhodné umístění, například by Graffiti neměla být neustále „pod dohledem“ zaměstnanců, aby se uživatelé při psaní podnětů cítili bezpečně
- je potřeba výsledky pravidelně dokumentovat (nejjednodušeji fotografováním) a se získanou zpětnou vazbou budete muset pracovat – uživatele potěší, pokud uvidí, že na jejich podněty reagujete
Zjistěte více
- video návod (5 minut) k použití metody včetně příkladů
- příklad použití whiteboard jako kreativní formy ankety